Robert Schuenemann, ein talentierter Flötist, Saxophonist und Sänger aus Chino, Kalifornien, kann auf eine beeindruckende musikalische Karriere zurückblicken. Als Präsident und Dirigent des Southern California Youth Symphony Orchestra und Professor am American Musical Arts Center ist er ein engagierter Pädagoge und Künstler. Schuenemann ist ausgebildeter Englisch- und Musiklehrer und unterrichtet eine Vielzahl von Instrumenten, darunter alle Blasinstrumente, Schlagzeug und Streichinstrumente.
Mit seiner Band “The David Roberts Group” spielt er Jazz, R&B und Blues und hat Smooth Jazz auf großen Bühnen präsentiert. Mit seiner Musik hat er bereits Künstler wie James Brown, Bob Seger und Blood, Sweat and Tears unterstützt. Darüber hinaus leitet er Musikprogramme an verschiedenen Akademien, darunter die Sunshine Academy und die Eastvale Music Academy, und inspiriert junge Musiker in der Kunst des Musizierens.
Robert Schuenemann schätzt an Fiberreed vor allem die konstante Qualität und die Witterungsbeständigkeit. Im Gegensatz zu herkömmlichen Rohrblättern, die oft durch natürliche Unregelmäßigkeiten oder Trockenheit unbrauchbar werden, liefert Fiberreed immer zuverlässige Ergebnisse, egal ob es heiß, kalt, trocken oder feucht ist. Für ihn die ideale Lösung, um sich auf der Bühne nicht um das Blatt kümmern zu müssen, sondern sich voll und ganz auf die Musik konzentrieren zu können.
“Using Fiberreed is economically smart; practically smart; and weather-smart. Let’s say I buy a Tenor G-Sax reed for $40.96. Add $5.00-$6.00 for tax and shipping, and round it up to $47.00 total purchase. The reed lasts for more than a year and a half! I always keep one, or two for back-up . . . just in case! The same investment into cane reeds is going to cost $25-$30 for ten reeds (internet). Tax and shipping will require another $6.00-$7.00, totaling roughly $47.00 On the average I burn through cane reeds at a rate of one, or two per month! In one year’s time, I will be required to go out and buy more cane reeds! Buying reeds oneseytwosey cost more. Each reed will cost around $5.00, plus tax, totaling $5.50 Each. I’ll let you do the math, but that shows me that my yearly purchases for cane reeds exceeds $58.00 So, economically, I’m ahead with Fiberreed!
Fiberreed is a practical investment, because its quality is consistently good. I’ve had to throw-out whole boxes of reeds, because there were knots and natural inconsistencies in the density of the reed. Yes, we can use a Reed Geek and 600 grit sandpaper to trim them down. But when the stage manager is telling you, “You’re on!” You cannot tell him to wait! You’ve got to trim your reed! Fiberreed is weather-smart. Here in Southern California the summers get hot and dry. It has been my experience to realize that my cane reed is drying out in my mouth as I am playing! Carbon fiber does not need constant humidification to function properly! It works when it’s hot; it works when it’s cold; it works when it’s dry; it works when it’s wet. It works delivering consistent quality regardless of weather. Fiberreed has provided the answers to a lot of questions I’ve had concerning issues with quality consistency, longevity and usability in various conditions. I don’t use anything else.”
Favorite Fiberreed:
Copper Carbon Classic für Klarinette
Natural Classic für Sopran-, Alt- und Tenorsaxophon
Carbon G-Sax für Altsaxophon
Carbon Onyx für Tenorsaxophon
Instrumente und Mundstücke
Buffet – Paris Klarinette
Chateau CCS-90L Sopransaxophon
Selmer Mark VI und Chateau CAS-60U Altsaxophon
Chateau CTS-90L Tenorsaxophon
Mundstücke:
Hard Rubber modified by John Reilly für Klarinette und Sopransaxophon
Nadir Fat-Boy und Faxx Hardrubber modified by John Reilly für Altsaxophon
Bari für Tenorsaxophon